Pieczone kanapki z pastą awokado

Pieczone kanapki śniadaniowe z pastą awokado 

Raz na jakiś czas chyba każdy ma ochotę na jakąś odmianę w swoim menu. Gdy jest czas z samego rana - można zrobić takie proste i oryginalne kanapki! Świetnie nadają się na śniadanie, ale mogą też być smaczną kolacją. :)

Tu podaję wersję wegetariańską, ale bardzo dobrze będą też smakować z dodatkiem boczku w paście z awokado.

Samą pastę awokado można nawet przygotować dzień wcześniej, dzięki dodatkowi limonki nie powinna ściemnieć (żółty ser dobrze by było jednak zetrzeć z rana, ew. przechowywać w jakimś szczelnym pojemniku w lodówce).

Smacznego dnia!



Kanapki z awokado i jajkiem - pieczone w piekarniku

ilość porcji: 2-4 (w zależności, czy liczymy po 1 czy 2 kanapki na osobę)

potrzebujesz: tarkę, piekarnik, widelec, miskę, nóż i deskę

SKŁADNIKI:
  • 4 kromki ulubionego chleba (najlepiej kwadratowe kromki)
  • 1 awokado
  • 4 żółtka
  • 4 łyżki startego żółtego sera (u mnie cheddar)*
  • połowa czerwonej cebuli (średniej lub dużej)
  • 2 łyżki soku z limonki
  • sól i pieprz do smaku
*możesz pominąć ser, jeśli potrzebujesz

PRZEPIS:

Piekarnik nagrzej do 175 stopni.

Wyjmij miąższ z awokado i rozgnieć na papkę. Dodaj sok z limonki i przyprawy (ja używam świeżo zmielonego pieprzu). Pokrój cebulę na drobną kostkę, a ser zetrzyj na tarce (wielkość wiórków obojętna, mogą być i bardzo duże). Dodaj ser i cebulę do pasty z awokado. Dokładnie wymieszaj.

Kromki chleba ułóż na blaszce i każdą posmaruj pastą. Na środku każdej kanapki zrób malutki dołek i ułóż w każdym z nich po jednym żółtku.

W zależności od upodobań co do ścięcia żółtka (i ew. resztek białka) piecz w rozgrzanym piekarniku ok. 10-15min.

Na koniec nasze kanapki możemy jeszcze posypać czarnuszką lub czarnym sezamem.


Orientacyjny koszt całości: 10-11 zł



Guacamole na zapiekanych kanapkach

Komentarze

Popularne posty