Makaron shirataki ze śledziem

Makaron shirataki ze śledziem



Makaron shirataki ze śledziem

Makaron shirataki z filetem a la matjas

Shirataki z rybą


Makaron kojarzy się z glutenem, węglowodanami... ale jest jeden rodzaj makaronu, który niemal nie zawiera węglowodanów, ani białek, ani tłuszczy. Jest bezglutenowy, niskokaloryczny, ale też niskowęglowodanowy... Chodzi o makaron shirataki, inaczej konjac! Ten makaron praktycznie nie zawiera składników odżywczych Składa się głównie z błonnika. Dzięki temu jest jednak bardzo uniwersalny pod względem dietetycznym. Jego wadą jest jednak to, że jest drogi.

Po otworzeniu opakowania z makaronem shirataki może Cię uderzyć dziwny, lekko rybi zapach. To całkowicie normalne i nie oznacza zepsucia. Taki makaron trzeba jeszcze odcedzić i przelać wodą. Dopiero wtedy nadaje się do dalszej obróbki, która sama w sobie jest ekspresowa (2-3 min gotując lub smażąc).

W smaku makaron shirataki jest dość nijaki, więc przejmuje aromaty dodatków. Ja proponuję, nietypowo, z dodatkiem śledzia, natki i cebuli. Makaron shirataki ze śledziem to danie bardzo proste, ekspresowe w wykonaniu i naprawdę pyszne!

Smacznego dnia!

Keto makaron z rybą


ilość: 2 porcje (sycące) lub 3 mniejsze
potrzebujesz: jedynie patelni, noża, sitka do odcedzenia makaronu


SKŁADNIKI:

  • 200g odsączonego makaronu shirataki: fettuccine lub spaghetti (przed odsączeniem to ok. 270-370g - zależy od producenta) - możesz też użyć zwykłego makaronu, ale wtedy nie będzie to ani bez glutenu, ani niskowęglowodanowe
  • 100g czerwonej cebuli
  • 250-300g filetów śledziowych (mogą być marynowane w jakiejś delikatnej, uniwersalnej zalewie. Sprawdzaj skład, bo większość śledzi ma tragiczny skład - często najlepszy mają śledzie w oleju, filety kupowane na wagę na stoiskach, też niestety nie zachwycają)
  • pęczek natki pietruszki
  • pieprz do smaku (opcjonalnie sól)
  • 6 łyżek oleju lub oliwy do smażenia i wymieszania

PRZEPIS:

Śledzie odsącz z zalewy. Jeśli masz słone filety śledziowe odmocz je w zimnej wodzie (tyle czasu, ile trzeba, czasem jest to 15 min, czasem godzina, więc możesz zacząć wcześniej albo zrobić to poprzedniego dnia). W międzyczasie wymieniasz wodę i możesz od razu sprawdzać poziom słoności.

Cebulę pokrój w piórka, na patelnię wlej 3 łyżki tłuszczu i smaż aż cebula będzie szklista.

Makaron odcedź z zalewy, przelej wodą wedle wskazówek na opakowaniu i wrzuć na patelnię. Smaż ok. 3 minut.

Filety pokrój wszerz w paski, a natkę pietruszki posiekaj.

Wyłącz patelnię i dodaj do makaronu posiekaną natkę, śledzia, pieprzu do smaku i jeszcze 3 łyżki oliwy (ew. oleju). Wymieszaj dobrze i podawaj od razu.


Orientacyjny koszt całości: +/- 16 zł

Orientacyjne BTW: 32 / 111 / 35


Bezglutenowy makaron niskowęglowodanowy

Keto makaron

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Copyright © CZYSTY SMAK , Blogger